گروه وکلای دادگران حامی

تلفن تماس و مشاوره با گروه وکلای دادگران حامی و اخذ نوبت جهت مراجعه حضوری: 88019243 - 88019244

گروه وکلای دادگران حامی

تلفن تماس و مشاوره با گروه وکلای دادگران حامی و اخذ نوبت جهت مراجعه حضوری: 88019243 - 88019244

طلاق؛ وکیل طلاق؛ انواع طلاق

تلفن تماس و مشاوره با وکیل طلاق: 88019243 و 88019244

طلاق تأسیس خاصی است در قانون که بعد از ازدواج در صورت وجود شرایط و تشخیص و اجازه دادگاه و طی تشریفات لازم عقد ازدواج منحل می شود. سایر طرق انحلال نکاح عبارتند از فوت هر یک از زوجین، ابطال نکاح، فسخ نکاح.

طلاق رجعی: طلاقی که به درخواست مرد (زوج) است و در طول دوران عده از سوی مرد قابل رجوع است.

طلاق بائن: طلاقی که به دلیل قانونی (مثلا سه طلاق متوالی) یا به دلیل طرف درخواست کننده (طلاق به درخواست زوجه و طلاق خلع یا مبارات) در دوران عده قابل رجوع نیست.

طلاق خلع: طلاقی که متقاضی آن زن است و دلیل آن کراهت زوجه و لازمه آن بخشش تمام یا قسمتی از مهریه است.

طلاق مبارات: طلاقی که متقاضی آن زن و مرد هستند و هر دو از هم تنفر و کراهت دارند و زوجه قسمتی یا تمام مهریه را می بخشد؛ طلاق توافقی معمولا از این قسم است.

طلاق به درخواست زوجه: زوجه می تواند برای طلاق با زوج توافق کند یا کراهت خود را به دادگاه ثابت کند و یا ادعای وجود شرایط عقدنامه را داشته و اثبات کند و یا مدعی عدم پرداخت نفقه باشد و اثبات نماید و یا به دلیل عسر و حرج و ادعای زندگی تحت مشقت و سختی تقاضای طلاق نماید.

طلاق به درخواست زوج: مطابق ماده 1133 قانون مدنی زوج هر وقت که بخواهد می تواند با مراجعه به دادگاه تقاضای طلاق نماید و دادگاه غالباً با این درخواست موافقت می نماید، با این شرط که مرد تکلیف مهریه و حضانت فرزندان و نفقه را مطابق قانون مشخص نماید و البته در صورت درخواست زوجه، زوج به اجرت المثل و پرداخت تا نصف اموال به زوجه محکوم می شود.

  

جهت نیاز به مشاوره با وکیل طلاق و اخذ نوبت و مراجعه حضوری با تلفن های زیر تماس بگیرید:

88019243

88019244

جهت عضویت در کانال تلگرام ما روی این لینک کلیک نمایید.